الإثنين 16 سبتمبر 2024
-
رئيس التحرير
محمد الطوخي

صرخة هدير عبد الرازق : تفاصيل صادمة تثير الجدل وتكشف المستور

البلوجر هدير عبد
البلوجر هدير عبد الرازق

كشفت البلوجر هدير عبد الرازق عن تفاصيل صادمة حول حياتها الشخصية والتحديات التي تواجها، وبدأت هدير حديثها بالحديث عن الصعوبات التي تعاني منها وكيف أثرت على حياتها بشكل عميق.

هدير أكدت أنها مرت بأوقات عصيبة جدًا، مشيرة إلى محاولاتها السابقة للانتحار والتي فشلت فيها، وأوضحت أنها تعاني من ضعف نفسي وعزلة شديدة، ما يجعلها تواجه صعوبات كبيرة في التعامل مع الحياة اليومية.

حيث قالت هدير عبد الرازق : انا حياتي ادمرت  بعد كده هبقي عاملا ازاي، وانا انهارده اقدمت علي الانتحار وحاولت قطع شرييني ودي تالت مره انتحر وافشل في الانتحار، انا بني ادمه ضعيفة لست قادرة علي مواجهة اللي بيحصلي دا ، انا غير قادرة اني ابص من شباك بيتنا ومش عارفة اعمل حاجة. 

اللي في وضعي المفروض تعمل ايه انصحوني نصيحة ؟ المفروض اعيش ازاي والناس غير رحيما.

حتي الان والدتي كانت بتقولي انهم بياخدو اسكرين شوت من الفيديو وينزلوه علي الفيس بوك ويكتبو كلام مش كويس، وبيكدبوني في موضوع جوازي، دا غير كدا انهم بيبيعو الفيديو ب 200 جنيه ووصل الي 500 جنيه ،وكمان الناس بتتربح منو من خلال المواقع الإبحائية.

بالوضع دا مين هيبص في وجهي مين رجل محترم هيفكر بعد كده انو ممكن يتجوزني ، اقسم بالله العظيم مفيش علاقة دخلتها في حياتي مشبوه ولا بعرف شباب ولا حتي عندي صحاب بنات ولا شباب، دا عمري عايشا وحيدة مع نفسي او مع أهلي ، دا غير لو حصل ارتباط انا بتجوز علطول ، يعني لو اتعرضت على حد وخلاص بنحب بعض بقولو نتجوز ، ومفيش حد من اللي انا ارتبط بيهم مطلعش راجل ، انا خلاص حياتي ولا هيبقي فيها رسمي ولا غير .

يا هدير اثناء علاقتك بجوزك دا كنتي ملمة في هذا التوقيت بتصوير الحظات الحنينة دي؟ 

لا لا لا الفيديو دا اتصور وانا مكنتش علي علم ولا في وعي، ومعرفتش بالفيديو دا الا بعد ما انتشر، وهو لما عرف اني خلاص هتجوز بدا يضغط عليا بالفيديو دا فبعتهولي قبل ما يتم القبض عليا بحوالي اسبوعين ، انا شفت الفيديو دا ومسحتو تماما من علي الموبايل بتاعي وحصل بيني وبينو شجار تدخل فيه الاهالي وكان فيه ضغط عليا علشان نرجع لبعض ، بس انا متأكدة ان انو مش فكر ينشر الفيديو لان بعد ما دا حصل الشجار بينا ،حصلو ظرف ومبقاش متواجد معانا ولا معاه تلفون ولا حاجه تخليه يدخل على مواقع التواصل الالكتروني. 

يا هدير انتي اول ما وصلك هذا الفيديو في التسربيات بتاعتو وبقا بحوزتك مين قالك؟ واول ما شوفتيه اللحظة دي كانت عاملا ازاي بالنسبالك يا هدير ؟

قالت هدير عبد الرازق انا كنت نايمة وصحيت علي تصويت أمي وبتطلم علي وجها قولتلها ايه دا في ايه قالت .... في موقع على تلجرام ناشر ليكي فيديو مزيف... فقولتها مزيف قالت اه... وانا مش عارفا اقولها ايه... وانا من صدمة فضلت اللطم علي وجهي انا كمان ، اول حاجة فكرت فيها هي طبعا بتقولي قوليلي ان الفيديو دا مزيف ، وانا مش عارفا افكر اقول ايه مخي وقف ... فدخلت علي المطبخ جبت سكينة وكنت هموت نفسي وهما لحقوني وطبعا كل خوفي ورعبي اني اوجه المجتمع ازاي والراجل اللي انا علي ذمتو دا هقولو ايه .... ورد الفعل هيبقي ايه والناس اللي حوليا. 

مكنتش لسه متخيلة ان الموضوع دا هيوصل لكده ، كان لسه منتشر علي التلجرام فقط. مكملناش 24 ساعة والشرق الاوسط كلو بطريقة بشعة نشر الفيديو وبقا بيتباع و يتزود ويتقطع كمان.

جالي انهيار عصبي فحولت الانتحار مرة ثانية عن طريق برشام فخدوني علي المستشفي فمشيت من المستشفي مكنتش قادرة اتكلم ولا اعمل حاجة لحد مطلعت لايف وطبعا كل وقت وكل دقيقة بيعدي عليا بموت فيه . انا محتاجة حد يساعدني ويقف جنبي بجد وانا عملت محضر فى مباحث الانترنت.

جاء ذلك خلال اتصال هاتفي بالإعلامى أحمد عبدالعزيز عبر فضائية الحدث اليوم.

تم نسخ الرابط